Index FAQ Użytkownicy Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj Zaloguj
Forum www.undercower.fora.pl Strona Główna
Rejestracja       Profil        Galerie
Gumpert Apollo

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.undercower.fora.pl Strona Główna Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
IvuWRX
Boss


Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:40, 15 Gru 2008 Temat postu: Gumpert Apollo

Gumpert Apollo to supersamochód skonstruowany w Niemczech przez techników współpracujących z firmą Audi. Szefem projektu i założycielem marki jest niemiec Roland Gumpert, były szef działu sportowego Audi, któremu w realizacji projektu pomagali m.in. specjaliści ze znanego niemieckiego tunera Audi - MTM, a także specjaliści odpowiedzialni za konstrukcję wyścigowych bolidów biorących udział w długodystansowych wyścigach Le Mans Series oraz American Le Mans Series - Audi R10 oraz Audi R12 TDI.

Konstrukcja

Projektanci Apollo od początku stawiali na stworzenie samochodu wyścigowego, którego wersja drogowa miała tylko i wyłącznie spełniać wymagania FIA dotyczące dopuszczenia pojazdu do startów w wyścigach samochodowych. Apollo jest więc dwumiejscowym, supersportowym bolidem o specyficznym, wysoce aerodynamicznym nadwoziu z włókna szklanego - konstruktorzy twierdzą, że przy prędkości 310 km/h auto miałoby wystarczającą siłę dociskową, by poruszać się po suficie. Napędzający poprzez manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach silnik to konstrukcja pochodząca z Audi, której mocy (650 KM, choć powstaje wersja o mocy nawet 800 KM) dodają dwie turbosprężarki. Skrzynia biegów, potrzebna do przeniesienia momentu 850 Nm, ma natomiast wiele wspólnego z konstrukcjami pochodzącymi wprost z Formuły 1.

Osiągi

'Gumpert Apollo to obecnie jeden z najszybszych samochodów produkowanych w Niemczech. Do prędkości 100 km/h Apollo przyśpiesza w 3 sekundy, do 200 km/h w 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 360 km/h. Według projektantów wyścigowa wersja, z silnikiem o mocy 800 KM ma pojawić się w wyścigach od początku 2009 roku, a jej specjalna, "drogowa" edycja ma osiągać nawet 373 km/h.

Ciekawostki

* W 2008 roku na słynnym wyścigu Nurburgring Gumpert Apollo pojawił się w wersji hybrydowej. Bolid napędzany przez silnik V8 3.3L oraz 100 kW baterię elektryczną (łączna moc - 630 KM) nie dojechał jednak do mety.
* Twórcy Gumperta Apollo twierdzą, że jego konstrukcja aerodynamiczna przy prędkości 310 km/h tworzy siłę dociskową o wartości równej jego masie. To oznacza, że (teoretycznie) powyżej tej prędkości samochód mógłby poruszać się np. po suficie tunelu, ponieważ siła dociskowa przewyższałaby siłę grawitacji działającą na ten samochód. W praktyce mało prawdopodobnym jest, aby tego typu próbę przeprowadzono, choć według niektórych inżynierów istnieją miejsca (tunele), gdzie można by taki test przeprowadzić.
* Samochód jest w tym momencie rekordzistą na torze znanego programu motoryzacyjnego Top Gear. Jego czas jest lepszy m.in. od testowanego w kilka miesięcy później supersamochodu Bugatti Veyron.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marxon Gordon
Super Moderator


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:23, 16 Gru 2008 Temat postu:

zajefajny samochód i ciekawy opis Smile
widzę,że nareszcie ktoś pisze też o autach a nie tylko ja XD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.undercower.fora.pl Strona Główna -> Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group
Thčme DarkX créé pour phpnuke par Mtechnik.net et modifié pour phpBB 2 par BreakoBus
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Regulamin